суббота, 19 ноября 2016 г.

Σωτηριολογία του Ρώσου "δογματηστή"



Σωτηριαλογικές προεκτάσεις της λανθασμένης χριστολογίας του Νταβιδένκωφ
Στο ίδιο άρθρό

Ετήσιο θεολογικό συνέδριο του έτους 2005 σ.103-114

 http://pstgu.ru/download/1236167622.davydenkov.pdf



Св. Кирилл не делает различия между способом освящения человечества Христова и нашего человечества.


«O Αγίος Κύριλλος δεν κάνει διάφορα μεταξύ του αγιασμού της ανθρωποτητος του Χρίστου και (του αγιασμού) της δικής μας ανθρωπότητος»
Για να το τεκνηριώσει παραμπέμπει στο PG 76 1177 Βλ.και ΤLG Concilia Oecumenica (ACO) : Concilium universale Ephesenum anno 431 : Tomëvolumëpart 1,1,1, page 61, line 29

ατς ον ρα κα μονογενς στι κα πρωττοκος. γρ τοι μονογενς ςθες, πρωττοκος ν μν καθ' νωσιν οκονομικν κα ν πολλος δελφος ς νθρωπος,να κα μες ς ν ατ τε κα δι' ατο υο θεο φυσικς τε κα κατ χριν, φυσικς μν ς ν ατ τε κα μνω, μεθεκτς δ κα κατ χριν μες δι' ατο ν πνεματι.



 το όποιο όμως είναι λάθος μεταφρασμένο(άγνωστο από ποιόν, ο ίδιος ο συγραφεύς του άρθρου δεν κατέχει την αρχαία ελληνική γλώσσα)
«φυσικς μν ς ν ατ τε κα μνω, μεθεκτς δ κα κατ χριν μες δι' ατο ν πνεματι.»
Естественно же в нем и только [в Нем], по причастию же и благодати через Него в Духе
«φυσικς μν ς ν ατ τε κα μνω(ν ατ) μεθεκτς δ κα κατ χριν δι' ατο ν πνεματι
Δεν μετάφραστηκε για άγνώστο λόγο το μες  και αυτό έγίνε βάση για να την ανορθοδοξή παρερμηνεία


Ο Κύριλλος όμως λέγει το αντίθετο. Το «Φυσικς» αφορά αποκλειστηκά στην ανθρώποτητα του Χρίστου του Σεσαρκώμενου Λόγου και σαφέστατα την  θεωση αυτή διαχωρίζει ο ιερός πάτηρ από την ιδική μας θεώση-αγιάσμο διότι  «(μες) μεθεκτςδ κα κατ χριν»και όχι «φυσικς» ενωνόμαστε με τον Θέο. Και μάλιστα η θέωση μας έχει διαβαθμήσεις κάτι που αρνούνται παρά πολύ Ρώσοι λέγοντας «η θεώση είναι θέωση»...Το γιατί αρνούνται εξηγεί η φράση του Νταβιδενκώφ που είναι η επανάληψη μιας αρχαίας αιρεσεως των ισοχρίστων.(καταδικασμένης απο την Έ οικουμενική)

Он(т.е св. Кирилл) считает, что человечество Христово,было освящено не в силу ипостасного соединения как такового, но потому, что оно приняло благодать святого Духа.

Νομίζει(=ο Κυριλλος) οτι  η ανθρωποτητα του Χρίστου ήταν αγιασμενη όχι λόγω της υποστατικής ενώσεως καθ΄εαυτήν, αλλά επειδή έλαβε την Χάρη του Αγίου Πνεύματος

http://oodegr.co/oode/dogma/xristologia/kyrillos_1.htm#14.

η ανθρώπινη φύση του Χριστού απέκτησε ζωογονική δύναμη και χαρισματικά προσόντα ένεκα της υποστατικής ενώσεως της με την θεία φύση



Ο Κύριλλος γνωρίζει πολύ καλά ότι η σωτηρία του ανθρώπου πραγματώνεται με την μετοχή στην ανθρώπινη φύση του Χριστού, η οποία, για να ζωοποιηθεί και χαριτωθεί, ώστε να μεταδίδει ζωή και χάρη, πρέπει να είναι αληθινά ενωμένη με την θεία φύση στην υπόσταση του Λόγου. 

 


Beethoven Für Elise coverd by me.