Σωτηριαλογικές προεκτάσεις της λανθασμένης
χριστολογίας του Νταβιδένκωφ
Στο ίδιο άρθρό
Ετήσιο θεολογικό συνέδριο του έτους 2005
σ.103-114
http://pstgu.ru/download/1236167622.davydenkov.pdf
Св. Кирилл не делает различия
между способом освящения человечества Христова и нашего человечества.
«O Αγίος Κύριλλος δεν κάνει διάφορα μεταξύ
του αγιασμού της ανθρωποτητος του Χρίστου και (του αγιασμού) της δικής μας
ανθρωπότητος»
Για να το τεκνηριώσει παραμπέμπει στο PG 76 1177 Βλ.και ΤLG Concilia Oecumenica (ACO) : Concilium universale Ephesenum anno 431 : Tomëvolumëpart 1,1,1, page 61, line 29
Ὁ αὐτὸς οὖν ἄρα καὶ μονογενής ἐστι καὶ πρωτότοκος.
ὁ γάρ τοι μονογενὴς ὡςθεός,
πρωτότοκος ἐν ἡμῖν καθ'
ἕνωσιν οἰκονομικὴν καὶ ἐν
πολλοῖς ἀδελφοῖς ὡς ἄνθρωπος,ἵνα καὶ ἡμεῖς ὡς ἐν αὐτῶ τε καὶ δι' αὐτοῦ υἱοὶ θεοῦ φυσικῶς τε καὶ κατὰ χάριν, φυσικῶς μὲν ὡς ἐν αὐτῶ τε καὶ μόνω, μεθεκτῶς δὲ καὶ κατὰ χάριν ἡμεῖς δι' αὐτοῦ ἐν πνεύματι.
το όποιο όμως είναι λάθος μεταφρασμένο(άγνωστο
από ποιόν, ο ίδιος ο συγραφεύς του άρθρου δεν κατέχει την αρχαία ελληνική
γλώσσα)
«φυσικῶς μὲν ὡς ἐν αὐτῶ τε καὶ μόνω, μεθεκτῶς δὲ καὶ κατὰ χάριν ἡμεῖς δι' αὐτοῦ ἐν πνεύματι.»
Естественно же в нем и только
[в Нем], по причастию же и благодати через Него в Духе
«φυσικῶς μὲν ὡς ἐν αὐτῶ τε καὶ μόνω(ἐν αὐτῶ)
μεθεκτῶς δὲ καὶ κατὰ χάριν δι' αὐτοῦ ἐν πνεύματι
Δεν μετάφραστηκε
για άγνώστο λόγο το ἡμεῖς και αυτό έγίνε βάση για να την ανορθοδοξή
παρερμηνεία
Он(т.е
св. Кирилл) считает, что человечество Христово,было освящено не в силу
ипостасного соединения как такового, но потому, что оно приняло благодать
святого Духа.
http://oodegr.co/oode/dogma/xristologia/kyrillos_1.htm#14.
η ανθρώπινη φύση του Χριστού απέκτησε ζωογονική δύναμη και χαρισματικά προσόντα ένεκα της υποστατικής ενώσεως της με την θεία φύση
Ο Κύριλλος γνωρίζει πολύ
καλά ότι η σωτηρία του ανθρώπου πραγματώνεται με την μετοχή στην ανθρώπινη φύση
του Χριστού, η οποία, για να ζωοποιηθεί και χαριτωθεί, ώστε να μεταδίδει ζωή
και χάρη, πρέπει να είναι αληθινά ενωμένη με την θεία φύση στην υπόσταση του
Λόγου. η ανθρώπινη φύση του Χριστού απέκτησε ζωογονική δύναμη και χαρισματικά προσόντα ένεκα της υποστατικής ενώσεως της με την θεία φύση
Комментариев нет:
Отправить комментарий