вторник, 6 сентября 2016 г.

Περί ενός συγγραφέα της Ρωσικής Ορθόδοξης Εγκυκλοπαίδειας με λύπη

 Μετάφραση από
http://in-doctus.livejournal.com/710.html   (υπογραμμίσεις είναι δικές μου)

Λυπάμαι που ξεκινάω το περιοδικό(μπλογ) μου με ένα τέτοιο άρθρο. Θα έπρεπε να βρω μια πιο ευχάριστη αφορμή.
Δίνω παραπομπή στην διαμαχή  μου με τον ereignis, ο οποίος είναι συγγραφεύς πολλών άρθρων στην Ορθόδοξη εγκυκλοπαίδεια(Ρωσική)

  http://ereignis.livejournal.com/35459.html?thread=338563#t338563

Μεταξύ άλλων λέγει τέτοια:
"Ένας συγκεκριμένος άνθρωπος-είναι υπόστασις της φύσεως άνθρωπος

Ένα συγκεκριμένο σώμα –είναι υπόστασις της φύσεως σώμα (σωματικής φύσεως)

Μια συγκεκριμένη ψυχή-είναι υπόστασις φύσεως "ψυχή"
 

Γ΄αυτο πρέπει να λέμε σωστά το εξής 1) δυο φύσεις αποτελούν μια συνθέτη φύση(επίπεδο κοινού) 2) δυο υποστάσεις αποτελούν μια σύνθετη υπόσταση

 

Το να λέμε «δυο φύσεις εν υποστάσει» δεν είναι σωστό. Αν υπάρχει υπόστασις, υπάρχει και η φύσις που αντιστοιχεί σ΄αυτην, είτε απλή είτε σύνθετη"

Η απάντησή μου(δηλ. του κ-ου in-doctus)
Μάλιστα. Ο Κύριος κατά την γνώμη σας έχει μια φύση ή δυο υποστάσεις.
Όπως εξακριβώθηκε όντως πιστεύει ότι ο Κύριος έχει την ανθρωπινή υπόσταση που διακρίνεται από την υπόσταση του Λόγου

"Η υπόσταση του ήταν ενωμένη με την υπόσταση του Λόγου σε μια υποστατική ένωση και είχε ύπαρξη στην υπόσταση του Λόγου"

Πράγμα που αντιστέκεται στον όρο της Χαλκηδόνος  και στο Έ αναθεματισμό της Έ Οικουμενικής Συνόδου

5. Ε τις τν μίαν πόστασιν το Κυρίου μν ᾿Ιησο Χριστο οτως κλαμβάνει ς πιδεχομένην πολλν ποστάσεων σημασίαν κα δι τούτου εσάγειν πιχειρε π το κατ Χριστν μυστηρίου δύο ποστάσεις τοι δύο πρόσωπα,... μ μολογε τν το θεο Λόγον σαρκ καθ᾿ πόστασιν νωθναι κα δι τοτο μίαν ατο τν πόστασιν τοι ν πρόσωπον νάθεμα στω·



Μπορεί αυτό που ισχυρίζεται να μη συμπίπτει απόλυτα με την διδασκαλία του Θεοδώρου και Νεστορίου, όμως δεν ομολογεί μια υπόσταση του Κυρίου

 Εννοείται πως δεν του αφαιρώ το δικαίωμά του να πιστεύει  σ΄αυτό που θεωρεί σωστό. Όμως το γεγονός ότι πολυγραφότατος συγγραφέας της Ορθόδοξης Εγκυκλοπαίδειας δεν ξέρει βασικές αρχές της ορθοδόξου δογματικής ή δεν συμφωνεί μ΄αυτες είναι αξιοθρήνητος.
Από τον rwmios_f ο ereignis είναι ο
πρώτος επιστημονικός συντάκτης της Ρωσικής Ορθόδοξης Εγκυκλοπαίδειας

Beethoven Für Elise coverd by me.