Στο σημείωμα αυτό θέλω να πω εν συντομία για την ελεεινή κατάσταση στην οποία βρίσκεται η
ρωσική θεολογία. Πρόκειται για τον καθηγητή δογματικής πρωθιερέα Ολέγ Davidenkov και το άρθρο του http://pstgu.ru/download/1236167622.davydenkov.pdf όπου διαβάζουμε
"Σύμφωνα με τον Μεγεινδόρφ στην θεολογική σκέψη του Αγίου Κύριλλου ο Χριστός αντιλαμβάνεται όχι μόνο ως ιστορικό άτομο αλλά και ως μαζική προσωπικότητα"
Πως
τεκμηριώνει την άποψη αυτή; Ας δούμε τα λόγια του ιδίου του καθηγητή
δογματικής
"Εφόσον δεν έχουμε στον Χριστό ένα ξεχωριστό ανθρώπινο πρόσωπο έχουμε εν αυτώ ένα κοινόν πρόσωπον τής ανθρωπότητας"
και μας παραπέμπει στο
PG 73. 161 c.)
εκεί όμως διαβαζούμε
ЕΝ ΧΡΙΣΤΩ, ΚΑΥ ΤΟ ΚΟΝΟΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΟΣ ΕΙΣ ΑΥΤΟΝ ΑΝΑΒΙΟΙ ΠΡΟΣΩΠΟΝ
Δηλ. Στο πρόσωπο του Χριστού το κοινό της ανθρωπότητας(=ανθρωπινή φύση) αναγεννιέται ...
Όλα τα σφάλματα του συγγραφέα ξεκινούν όμως από την αντίληψη περί της υποστάσεως την οποία εκλαμβάνει ως μερική (ατομική) φύση παρερμηνεύοντας την "εν άτομω θεωρούμενη φύσις" του όσιου Ιωάννη του Δαμασκηνού...
Εν τω μεταξύ ο εν λόγω κ-ς θεωρείται ο πιο σπουδαίος στην Ρωσία ειδικός στα ζητήματα των αντιχαλκιδινιων και της θεολογίας τους...
"Σύμφωνα με τον Μεγεινδόρφ στην θεολογική σκέψη του Αγίου Κύριλλου ο Χριστός αντιλαμβάνεται όχι μόνο ως ιστορικό άτομο αλλά και ως μαζική προσωπικότητα"
"Εφόσον δεν έχουμε στον Χριστό ένα ξεχωριστό ανθρώπινο πρόσωπο έχουμε εν αυτώ ένα κοινόν πρόσωπον τής ανθρωπότητας"
PG 73. 161 c.)
εκεί όμως διαβαζούμε
ЕΝ ΧΡΙΣΤΩ, ΚΑΥ ΤΟ ΚΟΝΟΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΟΣ ΕΙΣ ΑΥΤΟΝ ΑΝΑΒΙΟΙ ΠΡΟΣΩΠΟΝ
Δηλ. Στο πρόσωπο του Χριστού το κοινό της ανθρωπότητας(=ανθρωπινή φύση) αναγεννιέται ...
Όλα τα σφάλματα του συγγραφέα ξεκινούν όμως από την αντίληψη περί της υποστάσεως την οποία εκλαμβάνει ως μερική (ατομική) φύση παρερμηνεύοντας την "εν άτομω θεωρούμενη φύσις" του όσιου Ιωάννη του Δαμασκηνού...
Εν τω μεταξύ ο εν λόγω κ-ς θεωρείται ο πιο σπουδαίος στην Ρωσία ειδικός στα ζητήματα των αντιχαλκιδινιων και της θεολογίας τους...
Комментариев нет:
Отправить комментарий